25 Haziran 2014 Çarşamba

KİTAP YORUMU: İLK AŞK- John Green

Kitap Adı: İlk Aşk
Yazar: John Green
Yayınevi: Pegasus
Sayfa Sayısı:316
Etiket Fiyatı: 28TL
John Green yorumu yapacağım! Evet ben bir John Green yorumu yapacağım. Ne kadar güzel değil mi? Önce benim yorumumu beğenmeseniz de kitabı okuyun tamam mı? Yani sorun kitapta değil bendedir kesin.



Hani her insanın belli bir tipi vardır değil mi? Sarışın, esmer, kumral, uzun boylu…İşte Colin’in dil bilimsel bir tipi var. Katherine. Adınız Katherine değilse hiç boşuna sıraya girmeyin güzeller. 19 kızla çıktı 19’unun da adı Katherine-hayır özellikle de aramıyor bu kadar Katherine’i nasıl buluyor bu çocuk.- Düşünsenize 19 tane kızlar için Batuhan’la, erkekler için Eylül’le çıktığınızı. Ve 19 kere de sizi terk ettiklerini.

Haliyle Colin’in kalbi kırık. Üstün zekalı bir çocuk olan Colin-ve evet Colin’e de aşık oldum.- ilişkileri ön görebilmek için bir matematik formülü oluşturmaya taktı. Tabii 19. Katherine’nın (K-19) acısından arta kalan zamanlarda.

Şişko ve tam bir televizyon müptelası Hasan-millet hiç boşuna heveslenmeyin adam Türk değil Arap- ile Colin bir yol macerasına çıkıyorlar.
Bu yolculuklarında eşek arıları, yaban domuzları, anagramlar, formüller, arkadaşlık, aşk… her şey var yani. Tek bir şey hariç. Katherine. Bu yolculukta tek bir Katherine bile yok…

Colin Singleton’u biraz tanıyalım çünkü bence bu ayrılıklar Katherine’lerin kaybı. Üstün zekalı olduğu için var olan bilgileri çok hızlı öğreniyor ama dünyanın ileri gelen dahilerinden olacak diye bir kural yok. Fakat o hatırlanmak ve önemli biri olmak istiyor. Dünyadaki herkes için. Bu nedenle sürekli çalışıyor. 11 dil konuşabiliyor, anagram yapabiliyor, çok fazla kitap okuyor…ama tam 19 Katherine tarafından terk edilince ister istemez romantik ilişkilerde kendine güveni zedeleniyor.

Hani ben olsam Katherine’ler dan köşe bucak kaçarım o inadına şansını deniyor. Neyse, lisede falan popüler biri değil. Ama bu yolculuk onu şu ‘üstün zekalı’ sorumluluğundan biraz da olsa çıkarıyor. Sonunda!

Kitap cidden çok eğlenceli. Biraz acımasız ama Colin Katherine’ler tarafından terk edildiğinde hem üzülüyorum hem de insan kendini gülmekten tutamıyor. Hasan’a da bayıldığımı söylemeden geçemeyeceğim. Resmen hayata bakış tarzımız aynı. Çoğumuzla aynıdır hatta o kadar idealıyım.
Hasan ve Colin’in ilişkisi de tam istediğim arkadaşlık tarzı-gerçi başlarda gay shiplemesi yaptım ama olsun!-
Kitap biraz ilerlediğinde Lindsey Lee Wells diye bir kız geliyor ki ben o kızı çok sefiyorum. Ben kitaplarda gerek kişiliği, gerek görünüşüyle gerçekçi olan karakterleri seviyorum. Ve John’un tüm kitaplarındaki karakterler öyle!

Kız hakkında fazla bir şey söylemeyeyim spoi gelir şimdi tutamam kendimi. Ama seveceğiniz bir karakter olduğunu söyleyebilirim.
Bir de artık içeriği geçtim kitapta bir sürü şekiller, formüller var ve ciddiyim galiba matematiği sevmeye başladım. Birazcık. Kitabın sonunda Daniel Biss’in yazdığı Colin’in teoremine-Colin yeterince veriyle ilişkilerin uzunluklarını ve kimin kimi terk ettiğini gösteren bir teorem üstünde çalışıyor.- dayanan bir bölüm yer alıyor ve ben ilk defa matematiği böyle bir heyecan ve merakla okudum. O derece yani.



Dostlar bu kitap matematiği bile sevdiriyor ve siz hala okumadınız mı? Gidin alın gelin. Gidin okuyup gelin. Okumamak günah bu kitabı. John Green ya zaten. Şu an iyice saçmaladım. Di mi? Tamam gidiyorum vurmayın. Ama kitabı okuyun dostlar. 

Puanım: 5/5

Bu video da kitabı tanıtan bir trailer izlemek isteyenler için kitabın güzel bir özeti :))

3 yorum:

  1. en uygun fiyatlarla

    http://www.kitaptaze.com/IlkAsk_kitaptaze_kitaptaze.com_ucuz_kitap_kitapfiyatlari

    YanıtlaSil
  2. Aşk acısıyla ilgili olan aşk acısı nasıl geçer başlıklı yazıma beklerim.

    YanıtlaSil
  3. 2020 şarkılar indirmek istiyorsanız web sitemize giriş yapıp 2020 şarkılar indir butonuna tıklayabilirsiniz. Ayrıca 2020 yeni şarkılar indir, 2020 pop şarkılar indir, 2020 yabancı şarkılar indir gibi listeler de sizi bekliyor.

    YanıtlaSil