14 Temmuz 2014 Pazartesi

KİTAP YORUMU: ATEŞ USTASI- Maria V. Snyder


Kitap Adı: Ateş Ustası
Yazar: Maria V. Snyder
Yayınevi: DEX
Sayfa Sayısı:444
Etiket Fiyatı: 25TL
UYARI: İLK KİTABI OKUMAYANLAR İÇİN SPOİLER İÇERİR!!

Evet sonunda kitabı bitirdim. Kendimi Dünya Kupası kazanmış gibi hissediyorum. Yazın böyle Güneş falan varken ağır çekim okudum kitabı resmen.
Yelena’nın başı bir türlü dertten kurtulmuyor! Bir ruh-bulan olduğunu öğrenen Yelena’ya herkes tarafından şüpheyle yaklaşılıyor. Geçmişi ve insanları korkutan yetenekleri tekrar başına bela oluyor!
Yelena’nın daha önce yendiği bir büyücü yeni numaralarla sahaya dönüyor! Ve bu sefer işler gerçekten işler sarpa sarıyor, en zor sınavlardan geçiyorlar!



-DEX

Kitabı okurken dediğim kelimeler: Vay canına, oha ama artık, yither ne çektim ben bu hayattan, her şeyde mi Yelena’yı bulur, Yelena’nın başına güneş geçmiş…”
Yelena’yı ben çok seviyorum. Aynı Meleğin Düşüşü’ndeki Penryn gibi güçlü bir karakter. Dövüşmesiyle, kıvrak zekasıyla, kurduğu planlarla… kısacası benim idolüm olan karakterlerden kendisi. Kızda zaten bir dövüş sopası var ben onu ancak anneannemin elinde oklava diye görürüm.
Bu kitapta Maria entrika ve hayal gücünün dibine vurmuş. Haliyle Yelena tuzaklarla dolu yeni bir yolculuğa sürükleniyor. Yolculukta şüpheli dostlar, pislik düşmanlar ve VALEK var.(gerisinin önemi yok gençler Valek var işte ya.)

İçim yanar içim kanarken ben bu çifte Allah’tan sabır diliyorum. Gelmeyen kalmadı ki başlarına. Tamam heyecan falan ama heyecandan ölecekler artık. Bu kitapta bana göre aşkları önemli bir sınavdan geçiyor. Sadakatleri, sevgileri sınanıyor. Ve ben şahsen geçer not veriyorum canlarıma.
Bir Sitia bir Ixia ya da ölüm*mağlum kıza çok uğruyor* derken kız maymun oldu ve son kararını kitabın sonunda öğreneceğiz.

Kitabın sonunu okurken yüreğin hop oturup hop kalkması deyimini uygulamalı yoldan öğrenmiş oldum. Sürpriz üstüne sürpriz! Öldüm öldüm dirildim. Manyak oldum sonlara doğru. Bir dert bitiyor öteki başlıyor.
Ama dertlerin güzel yanı bilgi almamızı sağlıyor. Yelena bir ruh-bulandı ve bizim için bunun pekte bir anlamı yoktu. Bu kitapla beraber Yelena’nın güçleri ve bu güçlerin amacı hakkında ki bilgilere ulaşıyoruz.

Şimdi diyoruz Valek, Yelena ama pek çok güzel karakter var kitabımıza. Ari, Janco, Kiki, Komutan(evet ben onu da seviyorum ama sadece arkadaş olarak.), Irys, Leif, Opal… hepsini yazamam vurmayın bana. Karakterlerin hepsi ve hepsi *pislikler hariç* benim canlarım oldu.
Belki aklınızdaki sorularda Komutan Ambrose hakkında sorular takılanlar vardır. Kitabın başlarında komutan hakkında iyice meraklanacak ve sonra BAM BAM BAM şok edici gerçeği öğreneceksiniz.
Soluk kesici bir olay ve karakterler. Kütüphanenizde bulunması ve okunması gerekenlerden kesinlikle. Bu sıcak havada bile kendini bana okuttu. Okumadan hiç sıkılmayacağınız ve şaşırmaktan hiç bıkmayacağınız bir kitap. Fantastik, entika ve romantik kitap severlere tavsiyem olur. <3


 PUANIM: 5/5



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder