20 Kasım 2014 Perşembe

KİTAP YORUMU: DİRENİŞ - Jennifer L. Armentrout


Kitap Adı: Direniş
Yazar: Jennifer L. Armentrout
Yayınevi: DEX
Sayfa Sayısı: 364
Etiket Fiyatı: 22TL

Merhaba millet! Çok severek okuduğum bir serinin son kitabı ile karşınızdayım. Kitabı önceden okudum hatta yorumu da yazmıştım bitirdiğimde ama sınav haftasında yorum yayınlayamam diye depoda  tutuyordum dedim artık bunu yayınlamazsam şişerim. Ne zamandır tur dışında bir yorumda yayınlamamıştım iyi gelecek bu yorum bana :) LUX serisinin yeri bende cidden ayrıdır. O yüzden okurken de duygusal anlar yaşadım yani. Yoruma geçmeden önce uyarımı yapayım hemen serinin diğer kitaplarını okumayanlar için spoiler içerecek.


İnsanlığın sonu geldi çattı. Her şey karmakarışık Katy'nin yanında Daemon bile yok. Luxenlere karşı insanlık. Ama maalesef oyuncular o kadar da kesin değil. Aşk bile o kadar kesin değil. Ama ufak bir umut var. Bu ufacık umut kırıntısı ise düşmanla işbirliği yapmayı gerektiriyor. Acaba hangisiyle?
Köken zaten öyle bir yerde bitti ki 'oha didim' cidden üç kardeş aldı başlarını Luxen'lerle gitti, kızlar + Archer dımdızlak kaldı ortada. Tabii bir de şu insanlığın sonu meselesi var.

Herkes bir depresif modda iken başlıyor kitap doğal olarak. Her bir sayfayı çevirişinizde 'ne olacak, Daemon nerede, bunlar nasıl oldu' gibisinden sorularla kitap elinizde hemencik bitiyor. Zaten maaselef incecik.


Ama şimdi şöyle bir şey var seri genel olarak bana fazla ters köşe yapmadı. Son kitapta da öyle 'İNANAMIYORUM BU NASIL OLUR?!, BUNU HİÇ TAHMİN ETMEMİŞTİM' dediğim yerler pek olmadı maalesef. Genelde tahmin edilebilir olaylar gerçekleşse de ben zevk alarak okudum seriyi de, son kitabı da.

Bir de ben şu 'insanlığın sonu geldi, yapacak bir şey yok' havasına, umutsuzluğuna fazla bürünemedim. Evet insanlar öldü, adamlar savaşıyor ama bilemiyorum tam bir umutsuzluk içinde ya da kara günler geçiriyormuş gibi hissedemedim. -Daemon'ın yokluğunu çok fena hissettim ama -_-
Şimdi direk böyle bana kötü gelen yerleri söyledim diye kesinlikle okumamazlık etmeyin, sadece çok güzel bir seri ve beğendiğim kısımları nasıl anlatacağımı şaşırdım. Ama denemekten ölmem değil mi?

Bir kere benim genel olarak Jen'in kitaplarında en çok hoşuma giden şey aşk. Karakterler arasındaki kimya. Burada gerek Daemon ve Katy gerekse Dawson ve Beth olsun, çiftlerin aşklarını büyük bir hayranlıkla okuyorsunuz. Özellikle erkeklerin kızlar için her şeyden vazgeçebilecek durumda olması, onlar için dünyayı yakabilecek olması içinizi sımsıcak yapıyor. Bu kitapta da Daemon ve Katy arasında geçen bölümlere adeta yapışmak istedim. Özellikle Daemon'a tabii-ÇEKİL ARADAN KEDİCİK-

Doğaüstü boyutu da seviyorum. İlk başta uzaylı deyip azıcık mırın kırın etmedim desem-klişe bir şeydir diye- yalan olur ama iyi ki almışım. Çok güzel işlemiş Jen, abartmadan ağız sulandıracak şekilde.

Karakterlerin zaten her birine vuruldum. DAEMON, Katy, ARCHER, Dawson, LUC, Beth... hepsi cidden kalbimde taht kurdu. Bir de benim umudum var Luc'un kitabı çıkabilir. Açık bir kapı var onun için umarım onun hakkında da bir kitap çıkar, Hunter çıktıysa Luc'un kesin çıkması lazım bence.
Genel olarak kitabı tabii ki de çok sevdim. Ufak tefek bana bazı yerler eksik geldi ki cidden ufak kesinlikle alıp okuyun derim lafını etmeye deymez, zaten yazarkende kendimi ihanet ediyormuş gibi hissettim. Köken'i okuyupta Direniş'i almamazlık eden yoktur herhalde? Varsa da gidin alın cidden. O Köken'de ki sonla yaşanmaz. Alın, gidin, koşun okuyun lütfen :D

Son olarak kapak hakkında bir şeyler söylemem gerek. Bir kere şu'O' olayı bozulduğundan beri bir gıcıklık var üstümde. Direniş'te laf edeceğim diğer nokta ise sırtı. Genelde kitap kapaklarına takılan bir insan değilim ama çok ucuz duruyor sırttan bakınca maalesef :(

PUANIM: 4/5 






2 yorum:

  1. ben bir Luc asıgıyım ..onun kıtabı cıksa gıder ıngılızce okurum o kadar (ıngılızcesı yerlerde)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten okuması keyifli kitaplardan biriydi :)

      Sil