11 Şubat 2015 Çarşamba

KİTAP YORUMU: STEELHEART - Brandon Sanderson


Kitap Adı: Steelheart
Yazar: Brandon Sanderson
Yayınevi: DEX
Sayfa Sayısı: 467
Etiket Fiyatı: 25 TL

Merhaba millet!! Steelheart yormumla karşınızdayım!! Neden bilmiyorum, ben sürekli Steelheart'ı okumayı erteleyerek kendime bahaneler uydurmuştum :( Büyük kayıp oldu benim için! İstanbul Fuarı'ndan aldım ve o zamandan beri elimde sürünüyordu yavrucak. Ta ki Brandon Sanderson'un koruyucusu Ece gelene kadar <3 Kitaplığımda onu gördüğü andan beri okumam için beynimi kızartmıştı, iyi ki de kızartmış gerçekten çok güzel bir kitaptı.

Öncelikle kısaca konusunu anlatmaya çalışacağım. Dünya'nın üzerine on yıl önce büyük bir felaket geldi. Sıradan insanlardan bazıları, beklenmedik bir şekilde değişerek 'Epik' adını aldılar. İnsanlar başlarda onları süper kahramanları olarak görseler de, Epikler halkın dostu değildi. Yeteneklerini yaşlılara, evsizlere yardım etmek için değil, tüm insanlığı kölesi haline getirmek için kullanıyorlardı. Başlarda direnen halk artık tamamen umudunu yitirmişti. Artık insanlar Epiklere karşı koymuyorlardı. Asiler hariç.. Asiler bir grup sıradan insandı ve hayatlarını Epiklerin zayıf noktalarını bulup, onları yok etmeye adamıştı.

David işte böyle bir dünyada yaşıyordu. Yıllar önce Steelheart denen yenilmez Epik, David'in babasını bir bankada öldürmüştü ama bu olay Steelheart'ın beklediğinden çok daha büyük bir sonuca yol açtı. Yenilmez bir Epik olan Steealheart yaralanmıştı. David'in babası tarafından, sıradan insanlar için önemsiz, ama onun gibi bir Epik için önemli olan, hayatı boyunca suratında taşıyacağı bir iz almıştı. O gün öyle öfkelendi ki, tüm şehri çeliğe çevirdi, bankada olup da bu olaya şahitlik edebilecek tüm insanları öldürdü.


Ya da öldürdüğünü sanmıştı. David oradan kurtulmayı başaran tek kişiydi ve yıllardır üzerinde çalıştığı mükemmel bir planı vardı. Hayatını Epiklerin zayıf noktalarını bulmaya adamıştı ve tek amacı Asilere katılarak Steelheart'ın tekrar yaralandığını görerek babasının intikamını almaktı.

Yoruma geçmeden önce Epiklerin güçleri hakkında kısa bir bilgi vereceğim. Epikler, sıradan insanların değişmesiyle oluşuyorlar. Her Epik'in belli bir gücü var, ama bunu destekleyen yan güçleri de olabilir -bu nasıl bir tanımdır- Ama aynı zamanda her Epik'in bir de zayıf noktası var. Mesela, belli bir yemek yediklerinde, güçleri zayıflar ya da tamamen etkisiz hale gelir. Haliyle Epikler de zayıf yanlarının canla başla diğerlerinden korur.

Allah'ım nasıl müthiş bir kitaptı, iki günde hemen bitti. Karakterler harikaydı. Baş kahraman David süper bir karakter. Akıllı, gerektiği kadar güçlü...nasıl anlatılır bilmiyorum ama çok sağlam bir şekilde işlenmiş, her şeyden gerekli ölçüde çocuğun içine katılmış. Bu tip  erkek karakterleri de gerçekten çok severim, mantıklı, inatçı, gerek karakter gerekse fiziksel olarak güçlü... David'ın dışında da yorumda bahsetmediğim harika karakterler var. Abraham, Prof, Megan, Tia, Cody...hepsinin diğer tüm karakterlerden ayrılan ve 'ben buradayım' diyen bir tavrı var. Her biri kitaba ayrı bir hava katmış, kendini hissettirmiş.


Yazım dili süperdi, inanılmaz derece de akıcı ki bunda karakterlerinde çok büyük bir etkisi var. Gelişen olaylar o kadar planlı ve mantığa uygun ki... bir yandan  her şeyin planlı olduğunu hissettirirken bir yandan da o kadar doğaçlama gelişen, beklenmedik olaylar yaşanıyor ki...

Bu kitapta muhteşem bir aksiyon da var. Hareket hiçbir şekilde eksik olmuyor ve sizi nefes nefese bırakıyor, bütün sayfalar onca olayın içinde hızla akıyor. Sizi o kadar şaşırtan bir kitap ki, sonunu tahmin edemezsiniz. Belki sezebilirsiniz, bir adım ötesini belki görebilirsiniz ama esas bombalardan hiçbirini tahmin edemiyorsunuz, son sayfaları ağzım açık okudum, gerçekten acayip şaşırdım.
Daha fazla ne söyleyeceğimi gerçekten bilmiyorum ama SÜPER bir kitaptı ve okumadıysanız, ŞİDDETLE okumanızı tavsiye ediyorum. Fantastik seviyor musunuz? X2 ŞİDDETLE TAVSİYE EDİYORUM!!

Evett bol övgü dolu bir yorumun sonuna geldik :D Bu kitabı alışveriş listelerine ekleyin millet!! Bir sonraki yorumda görüşürüz. Kendinize iyi bakın, kar tatilinin de tadını çıkarın sanırım bu son olacak :( hepinize iyi okumalar!! :D

PUANIM: 5/5


İşte bu da yabancıların hazırladığı tanıtım videosu :))


Vee serinin ikinci kitabının kapağı


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder