21 Mart 2015 Cumartesi

16.KCY BLOG TURU: BAKSANA TALİHE - Müjde Aklanoğlu II YORUM + OKUMAK İÇİN 5 NEDEN

 
Kitap Adı: Baksana Talihe
Yazar: Müjde Aklanoğlu
Yayınevi: Parola
Sayfa Sayısı: 635
Etiket Fiyatı: 30TL

16. KCY Blog Turu'ndan herkese merhaba!! Turunu yaptığımız, Talih serisinin ilk kitabı olan Kör Talih'in devamı Baksana Talihe ile karşınızdayız. Hemen ben uyarımı yapayım ilk kitabı okumayanlar yorumumu okumasın ilk kitabı okumayanlar için spoiler içerir.


Kör Talih gerçekten çok acı dolu bir yerde bitmişti. Arda amelyata girerken Hazal'ın onu terk etmesi...bu acı olayla beraber Kör Talih'i bitirmiştik.

Şimdi Arda uyandı ve gözleri görüyor. Hastanedeyken her kapııldığında büyük bir umutla Hazal'ın gelmesini, sevgisini ona göstermesini bekledi...ama o gelmedi. Zamanla Arda'nın sevgisi nefrete ve öfkeye dönüştü. Öyle ki merak edip te Hazal'ın fotoğraflarına bile bakmadı, eskisi gibi soğuk bir adam oldu...

Ama Hazal içinde durum hiçte kolay değildi. Halasının yanına Antalya'ya gitmiş, Arda'yı aklından daha da önemlisi kalbinden söküp atmaya çalışıyordu ama nafile... Oysa onun tek istediği Arda'ya onsuz bir dünya için şans vermekti. O olmadan,diğer güzelliklerin de farkına varmasını sağlamak, Arda'ya kendisini mecbur etmemekti...

Acılar içinde boğulan Hazal ve Arda, Arda'nın Hazal'ın çalıştığı otele gelmesiyle buluşuyor. İkisi içinde yıkım, pişmanlık, acı ve öfke dolu bir buluşma uzadıkça uzuyor... Hazal Arda'nın kendisine acımasız ve soğuk davranmasını bir türlü hazmedemiyor ve büyük kalp kırıklıkları yaşıyor.

Arda'nın ise aklında olan tek şey Hazal'a acı çektirerek, onu amelyat masasında terk etmesinin intikamını almak, ama bunu yaparken bile en büyük zararı kendine veriyor maalesef :(

Kitap boyunca çiftimiz birbirlerinin hatalarını affetmeye çalışıyor ama özellikle kitabın başlarında kendileriyle çelişip duruyorlar. Onlar için tam güneş doğdu derken zifiri karanlık üstlerine musallat oluyor -ya da Pınar-  ve resmen tüm dünya el ele vermiş birlikteliklerini bozmaya çalışıyor.

Ben açıkçası serinin ilk kitabı olan Kör Talih'i daha fazla beğenmiştim. Bu kitapta sürekli acı ve dram vardı ki bilemiyorum bu o ilk kitaptaki farklılığını ve güzel olan çoğu şeyi almış bence. Gelişen olaylar bana fazla klişe geldi bu sefer. Özellikle dramı konu alan Türk dizilerinde bolca görebileceğiniz klişeler yer alıyordu. Yazım dili ise...bilemiyorum bana fazla betimleme kullanılmış gibi geldi. Bu şekilde fazlaca betimleme kullanılan -fiziksel ya da ruhsal- diller bana kendisini daha yavaş okutuyor, akıcılığı engelliyor. Hazal'ın ilk kitapta yaptığı o 'terk etme' olayı da bana açıkçası saçma geldi. Tamam bir noktaya kadar Arda'dan bir süre uzak kalması gerektiğini anlıyorum, ama sen madem o kadar aşık bir kadınsın korkaklığınla baş edip sevdiğin gözlerini açtığında onun yanında olmalısın. He, illa ben biraz uzaklaşmak istiyorum diyorsan da Arda'nın gözleri açıldığında mertçe karşısına geçip söylersin.

Arda'm, bebeğim ne çektin sen öyle? Kitaptaki en sevdiğim karakterlerden biri ve onun çektiği acılar yüzünden Hazal'a kızgınlığım tam olarak geçmedi çünkü Hazal'ın Arda'yı terk etmesiyle kitapta 'Yaprak Dökümü' zinciri başladı belki biraz daha mantıklı olsa bu kadar acı çekmelerine gerek kalmayacaktı.

Sevil, Timur ve Azra karakterlerini de çok sevdim. Zaten Talih serisinin üçüncü kitabı Timur ve Azra'ya ait olacak. Azra Hazal'a oranla daha kendinin farkında ve gerektiği zaman gerekeni yapmaktan çekinmeyen dişli bir kadın gibi gözüktü bana. Timur'u da zaten Kör Talih'ten de biliyorsunuz canım yaa <3 Şimdi gelelim Baksana Talihe'yi okumak için 5 nedene! Çekilişe Kitapların Senfonisi'nden katılmayı unutmayın.

BASKANA TALİHE'Yİ OKUMAK İÇİN 5 NEDEN

1-Arda. Cidden açmama gerek var mı bilmiyorum ama Arda'nın aşıkken nasıl romantik, ince ve sahiplenme duygusuyla yürek hoplatacak bir erkek olduğunu duymayan kalmasın lütfen.

2-Muhteşem yan karakterler. Hepsi o kadar eğlenceli, gerçekte olsa kanka olabilirdik diyeceğiniz karakterler ki yer yer ana karakterlerden daha çok seviyorsunuz.

3-Aşk. Hazal ve Arda'nın arasındaki o masum aşk özellikle ilk kitapta içinizi sımsıcak yapıyor.

4-Entrikalar, entrikalar. Türk dizilerinin de vazgeçilmezi olan entrikalardan bu kitapta kepçe kepçe var, Hürrem Sultan'da kimmiş?

5-Şok! Öhöm, sevgili okuyucular lütfen kitabı okurken bir şeyler içmeyin, püskürtmenizi ve kitabınızı mahvetmenizi hiç istemem!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder