22 Haziran 2016 Çarşamba

KİTAP YORUMU: FIREFIGHT - Brandon Sanderson




Kitap Adı: Firefight
Yazar: Brandon Sanderson
Yayınevi: DEX
Sayfa Sayısı: 516
Etiket Fiyatı: 29TL

Merhaba arkadaşlar!!! Bugün çoook sevdiğim bir serinin devam kitabı olan Firefight'ı yorumlayacağım!!! Serinin ilk kitabı olan Steelheart beni resmen büyülemişti. Firefight'ta beni hiçbir şekilde hayal kırıklığına uğratmadı, yüksek beklentilerimin hepsini karşıladı <3

Bir önceki kitapta David herkesin imkansız dediğini yapmış: Steelheart'ı öldürmüştü. Tabii bunu tamamen tek başına yapmamış, Asiler'lerin ve Prof'un güçlerinden de faydalanmıştı.

David'in yaptığı bu olay insanlar için yepyeni bir umut kaynağı olmakla beraber şehri saldırıyı açık bir hale getirdi. Şehrin başında bir Epik olmadığından, diğer Epikler sık sık ziyaretlere gelir oldu. Fakat Asiler ve Epikler arasındaki bu savaşta bazı tuhaflıklar vardı ve bütün soruların cevapları ise Yeni Babil'de.



Regalia tarafından yönetilen Yeni Babil'e (Manhattan) gitmek Asiler için oldukça riskli. Kendisi oldukça güçlü bir Epik olmakla beraber oldukça tehlikeli, ön görülmez ve kesinlikle yenilmez bir plan hazırlıyor.

Fakat Asiler bu riskleri almaya hazır. Özellikle de David. Aklında ki soruların  yanıtlarıyla beraber, Megan'ı da Yeni Babil'de bulmayı planlıyor.

Hayatındaki en büyük amacı yerine getiren David - Steelheart'ı öldürdü- artık kendine çok daha büyük ve tehlikeli bir tanesini buluyor.

Kitaba kesinlikle bayıldım!!! Yeni eklenen karakterler ve maceralarla yine nefes nefese okuduğum bir kitap oldu. Düşmanımız Yüksek Epik Regalia su manipülasyon gücüne sahip. Kesinlikle çok zeki, güçlü ve kötü bir karakter. Kitabın başından beri kurduğu planlar hakkında bir sürü tahminler üretmenize rağmen hiçbiri tutmuyor... nefret etmenize rağmen takdir etmeden de geçemiyorsunuz.



Yeni karakterler ekleniyor demiştim, bu güzel bir şey olmasına rağmen eksileri de beraberinde getirdi ÇÜNKÜ KİTAPTA CODY VE ABRAHAM YOK!!! Var da çok az var :( İkisini gerçekten çok seviyordum ve bu kitapta çok daha fazla görmek isterdim. Prof, Tia ve David Yeni Babil'e geldiklerinden yeni bir ekiple çalışmaya devam ediyorlar. Yeni eklenen karakterlerden özellikle Mizzy'ye bayıldım <3



Kitabın başından sonuna kadar gerçekleşen her bir olay kırıntısına bayıldım. Başlar kesinlikle harikaydı. Newcago'nun durumu, Asilerin yeni tavrı, yeni düşmanlar, planlar, aksiyon, tahminler... kesinlikle müthişti. Ama sonları.... kitabı okurken kolay kolay fiziksel tepkiler veren bir insan değilim aslında ama bu kitabı okurken gözlerimin ve ağzımın kocaman açılmasına, tuhaf sesler çıkarmama bir türlü engel olamadım. Karakterlerin hepsi o kadar zeki, mantıklı ve... HARİKA Kİ!!!



David'in tahminleri, kurduğu planlar... Hele kitapta Megan'ın yaptığı şeyler.... Şunu söylemeden de geçemeyeceğim: Bu kitapta Firefight yani Megan hakkında çok daha fazla bilgi edineceğiz. Ve tabii ki ona bir kez daha hayran olacağız. Hep hayrandım kıza ama özellikle bu kitapta kendini aştı... gerçekten çok zeki ve güçlü bir karakter <3

Ayrıca David'le aralarındaki sempatik, tatlı ve bir o kadar da sağlam ilişkiye bayılıyorum. Bu kitapta da ikisini beraber göreceğimiz her bir sahneye bayılacaksınız. Özellikle son sahneler... SPOILER VERMEK İSTİYORUM!!! -ama merak etmeyin dayanabilirim-

Firefight'ta Epiler hakkında çok önemli bilgiler edineceğimiz gibi, yepyeni soru işaretleriyle de dolacağız. Epikler nasıl oluştular, nasıl seçildiler... bu soruların hepsi tekrardan gündeme gelecek ve bambaşka bir bakış açısı ile sorgulamaya başlayacağız. İlk kitabı okuyanlar mutlaka almak isteyecektir zaten, fakat kararsız kalanlar varsa bir an önce bu kitabı edinmelerini tavsiye ederim ;)


PUANIM: 5/5


İşte bu da serinin üçüncü kitabı olan Calamity'nin orijinal kapağı:







1 yorum:

  1. Kitap çok güzeldi ben de şuan yazısı yazıyorum başkalarının okuduğunu da görmek gerçekten çok güzel :) Firefight favori karakterim :D

    YanıtlaSil