28 Aralık 2017 Perşembe

2017’NİN FAVORİ KİTAPLARI





Mutlu yıllar!!! Şüphesiz bütün bir sene boyunca hazırlamayı en çok sabırsızlıkla beklediğim, hazırlarken en çok keyif aldığım ve aynı şekilde zorlandığım içerik: Yeniyıl favorileri. Bu sene YGS-LYS sınavını daha yeni atlatmış bir gazi olarak çok fazla kitap okuyacak vakit bulamadım maalesef. Bu yüzden genel bir değerlendirme yapacak olursam en az kitap okuduğum sene diyebilirim.

Fakat bunun yanında kitap seçimlerim konusunda oldukça farklı bir seneydi benim için. Listemde göreceğiniz kitaplar yüksek ihtimalle çoğunuzun daha önceden okuduğu ya da en azıdan ismini sık sık duyduğu kitaplardan. Bu seneye kadar bir fantastik aşığı olarak hep favori türüme ağırlık verir, özellikle klasiklere biraz önyargılı yaklaşırdım. Bu yıl bu önyargımı kırma kararı aldığım bir yıl oldu ve iyi ki de yıkmışım!!! Harika kitaplarla, yazarlarla tanıştığım, farklı bakış açıları edindiğim inanılmaz kitaplar okudum. Umarım listemi sizde seversiniz ve yararlı bulursunuz. Kitaplarla ilgili sorularınız olursa yorum bırakabilirsiniz, ya da detaylı incelemesini istediklerinizi de belirtebilirsiniz. Sizlerin de bu sene okuduğu ve herkese önermek istediği kitaplar varsa bunları da paylaşırsanız çok sevinirim J

Geçen senelerde olduğu gibi kitapları herhangi bir öncelik sırasına göre sıralayamıyorum, bu kadar güzel kitap arasından sıralama yapmak çok zor geldi :(

1-HAYVAN ÇİFTLİĞİ - GEORGE ORWELL



Hemen herkesin elinde gördüğüm, her yerde övgüyle bahsedilen kitaplardandı Hayvan Çiftliği. Okuyan herkesin, tarih boyunca tekrar eden, çok yakından aşina olduğu durumları gördüğünü hissettiği ve gelecekte bu kitabı okuyan insanlarında bu hissiyat içerisine gireceğine emin olduğum bir kitap. Eleştirdiği konuları ayrı eleştiriş şekillerini ayrı beğendim. Hiç sıkılmadan pek çok bilgi edindiğim ve kendimce hayat boyu işime yarayacak çıkarımlar yaptığımı düşündüğüm bir kitap oldu. Herkese şiddetle önerdiğim bir kitaptır, özellikle artık uyanmak isteyenlere ;)



2-BİLİNMEYEN BİR KADININ MEKTUBU - STEFAN ZWEIG



Zwegi ile tanıştığım kitap <3 Okuduklarım arasından en sevdiğim kitabı olmamasına rağmen  bitirdiğimde Zweig’ın favori yazarlarımdan biri olacağını biliyordum. Düşünün durum o kadar ciddi. Bilinmeyen Bir Kadının Mektubu özellikle bir kız olarak tüylerimi diken diken eden bir kitap oldu. Kendisini pek çok olaya rağmen hatırlamayan bir adama ömrü boyunca aşık –ya da saplantılı bakış açısında göre değişecek bir konu- bir kadının o adama yazdığı mektuplardan oluşan yürek parçalayıcı bir kitap. Yeri geldi çok kızdım, karakteri eleştirdim, inanmadım buna aşk denemez eğer böyle bir şeyse ben asla istemiyorum dedim… o kadar çok şey derken bir de baktım kitap bitmiş ve sonunda bende öyle. Bitirdiğimde kendime gelmemin zaman aldığı nadir kitaplardan ama ilginç bir şekilde herkese önerebileceğim bir kitap değil maalesef. Ama şüphesiz hayatım boyunca unutamayacağım, her hatırladığımda bana yoğun duygular hissettirecek o özel kitaplardan.

"Evet, yalnızca sen, beni asla tanımamış olan ve hep sevdiğim sen."

3-SATRANÇ - STEFAN ZWEIG


Gelelim Bilinmeyen Bir Kadının Mektubu’ndan sonra almak için delirdiğim ve yazarın en çok sevilen kitabı olan Satranç’a. Benimde şuana kadar ki Zweig kitapları arasında favorime girdi. İncecik kitapta yapılan inanılmaz derin karakter tahlilleri beni gerçekten hayrete düşürdü. Bileğimizden kalın kitaplarda oturtulamamış bir sürü karakter görüyorken bu kısacık bir anı anlatan kısacık kitap nasıl bu kadar derin olabiliyor gerçekten inanılmaz. Okurken sayfaları peş peşe çevirdiğim, inanılmaz sürükleyici ve merak uyandırıcı bir kitaptı. Herkese kesinlikle öneriyorum :)



4-OLAĞANÜSTÜ BİR GECE -STEFAN ZWEIG


Yine bir Zweig.. sanırım bir türe ya da yazara taktım mı onun benden çekeceği var. Satranç gibi somut olarak baktığınızda kısacık bir anı anlatan ama sayfalardan taşan pek çok şeyi aktarmayı başaran bir kitaptı. Başlarda aşırı etkilenmesem de sonlara doğru karakterin kendi iç dünyasındaki değişimin başlamasıyla bende kitaba bağlanmaya başladım. Dışarıdan bakıldığında her şeye sahip bir insanın içindeki o hiçbir şeyden zevk alamayan boşluk, bu boşluğu fark edişi ama yine de bir şey yapamayışı ve giderek hissizleşmesi derken yaşanan o olağanüstü gecenin onda bıraktığı o iz… bu da hepinize önereceğim kitaplardan, listenize ekleyin derim.

"Bir kez kendini bulmuş olan kişinin bu yeryüzünde yitirecek bir şeyi yoktur artık Ve bir kez kendi içindeki insanı anlamış olan bütün insanları anlar."

5-KÜRK MANTOLU MADONNA - SABAHATTİN ALİ


Alakalı alakasız pek çok yerde kitap-fincan fotoğrafı ikilisinin yanında gördükten sonra okumak için üstünden bayağı zaman geçmesini beklemiştim. Daha önce Kuyucaklı Yusuf’u okumuş içimi kanatan o kitaptan sonra Kürk Mantolu Madonna’yı korka korka elime almıştım. Korktuğum gibi olmadı, sonu beni beklediğim kadar etkilemedi ve beklediğim kadar güzel de değildi.-sadece sonu için konuşuyorum- Zaten bu kitapta olay örgüsü ya da ‘Sonunda ne olacak?’ diyerek okuyacağınız bir kitap değil. Karakter analizi. Derin karakterlerin ruhlarının muhteşem analizi için okuyun, bırakın size sevmeyi öğretsinler. Sevginin en güzel halini okuduğum kitaplardandı ki sırf bunun için bile bu listeyi bırakın daha nice listelere girebilecek bir kitap. Fakat Bilinmeyen Bir Kadının Mektubu’nda olduğu gibi eleştirmesi benim bakış açıma göre biraz mahrem kaçtığından çokta derinine inemeyeceğim bir kitap. Herkese gözüm kapalı öneririm ;)

"Benim beklediğim aşk başka!" dedi. "O bütün mantıkların dışında tarifi imkansız ve mahiyeti bilinmeyen bir şey." 


6-SABAH YILDIZI - PIERCE BROWN


Kızıl İsyan serisinin son kitabı ilk kitabı gibi favoriler listeme girmişti, buradan 2015’in favoriler listesine ulaşabilirsiniz. Benim gözümde sürekli yükselişte olan nadir serilerden. Asla hayal kırıklığına uğramadım. Şaşkınlıktan aynı satırları tekrar tekrar okuduğum, beni çok hüzünlendiren aynı zamanda  yeri geldiğinde savaş naraları atarak müthiş heyecan duyduran bir kitaptı. Serinin ilk kitaplarını okuyanların mutlaka devam edeceğini düşünüyorum, eğer seriyi okumadıysanız ve fantastik, distopya, bilim kurgu sevdiğiniz türlerdense mutlaka listenize ekleyin derim.


7-KİTAP HIRSIZI - MARKUS ZUSAK


Ve son kitabım Kitap Hırsızı. Konu olarak baktığımızda çoğunuzun da bildiği üzere, Hitler dönemini ele alan bir kurgu. Kitabın üslubu inanılmaz ilginç ve güzeldi. Anlatıcı ile belli bir yere kadar tanışmıyorsunuz ben spoiler aldığım için öğrendiğimde şaşırdım diyemeyeceğim fakat gerçekten farklı bir anlatım tarzı vardı. Size gidip sayfalar sonra ne olacağı birden söylenebiliyor ve pek çok farklı karakterin yanında hikayelerini izliyoruz bu açılardan zaten müthişti. Bir diğer harika ise kurgu olmasına rağmen tarihi de barındırdığı için ister istemez bu olaylara ne kadar paralel şeyler yaşandığını düşünüyorsunuz ki bu da o dönemle ve o dönemlerdeki insanlarla inanılmaz bir empati oluşturmanızı sağlıyor. Herkesin şiddetle okumasını tavsiye ediyorum. 



3 yorum:

  1. Birkaçı dışında hepsini okumuştum. Cidden favori olacak kitaplar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu sene geçte olsa harikaları keşfetmişim :)

      Sil
  2. Merhaba, kitapmahallesi.com'a da bekleriz. Kitapmahallesi.com kitap yorumu yapabileceğiniz, alıntı paylaşabileceğiniz, kitap keşfedebileceğiniz bir kitap & okur sosyal ağ sitesidir.

    YanıtlaSil